loading...
طراحی سایت
امیر آقایی بازدید : 49 یکشنبه 30 خرداد 1400 نظرات (0)

استان‌های مختلف ایران خصوصاً شهرهایی که بیشترین جذب گردشگر را دارند، همگی بازارهای بزرگی احداث کرده‌اند که با قدم زدن در سرسرای آن‌ها می‌توانید انواع صنایع دستی ایران و سوغات خوراکی استان را خریداری کنید.

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر به استان‌های مختلف ایران، خرید سوغات خوراکی و صنایع دستی است. بنابراین شاید آنچه که بعد از سفر برای ما یادآور گذراندن روزهای خوش تعطیلات در کنار خانواده و دوستان باشد، همین سوغاتی‌ها هستند. استان‌های مختلف ایران خصوصاً شهرهایی که بیشترین جذب گردشگر را دارند، همگی بازارهای بزرگی احداث کرده‌اند که با قدم زدن در سرسرای آن‌ها می‌توانید انواع صنایع دستی ایران و سوغات خوراکی استان را خریداری کنید.

یکی از استان‌هایی که هر ساله پذیرای گردشگران داخلی و خارجی بسیاری است، یزد است. اگر بخواهیم سوغات یزد که شامل سوغات خوراکی و صنایع دستی است را به صورت کامل توضیح دهیم، باید مطلبی بسیار کامل و طولانی تدوین کنیم. چرا که تنوع محصولات و دست‌سازهای استان یزد بالا بوده و به دلیل محبوبیت، در استان‌های دیگر نیز تولید و عرضه می‌شوند. به عنوان مثال در حال حاضر فروشگاه‌های سطح شهر و همین‌طور فروشگاه‌های آنلاین، شرایطی را فراهم کرده‌اند تا به راحتی بتوانید به خرید صنایع دستی و سوغات یزد در تهران و دیگر استان‌ها بپردازید. اما شما چقدر با صنایع دستی استان یزد و سوغات خوراکی آن آشنا هستید؟ آیا می‌دانید محبوب‌ترین و پُرفروش‌ترین دست‌سازهای هنری و سوغات خوراکی استان یزد کدامند؟

معرفی محبوب‌ترین سوغات خوردنی یزد

از جمله محبوب‌ترین سوغات شهر یزد که در بسیاری از استان‌های دیگر نیز تهیه می‌شود، قطاب یزدی است. برای تهیه این شیرینی معروف با ماندگاری بالا، از مواد اولیه ساده‌ای چون شکر، آرد مغز گردو، پودر هل و گلاب استفاده می‌شود. قطاب یزدی ظاهر ساده‌ای دارد اما قطعاً یکی از اولین و اصلی‌ترین شیرینی سوغات یزد است که توسط همه گردشگران خریداری می‌شود.

از دیگر سوغاتی‌های شهر یزد می‌توان به پشمک یزدی اشاره کرد که در طعم‌های مختلفی تولید می‌شود. پشمک یزدی معمولاً در کنار شیرینی‌های دیگری صرف می‌شود که می‌تواند شامل کلوچه سنتی و حتی کیک یزدی باشد.

پشمک یزدی

حالا که صحبت از کیک یزدی شد، حتماً می‌دانید که این سوغات یزد در تمامی شیرینی فروشی‌های سطح شهرهای مختلف ایران به فروش می‌رسد. کیک یزدی یک کیک ساده اما خوشمزه است که می‌تواند عصرهای دلنشینی برای شما بسازد.

شیرینی حاج بادومی یا حاجی بادام را تقریباً همه ما می‌شناسیم. یک نوع شیرینی ساده که کوچکتر از گردو و بزرگتر از فندق است و طعم دلنشینی دارد. این شیرینی غیر از اینکه در بازار سوغات یزد به فروش می‌رسد، تقریباً یکی از محصولات همیشگی شیرینی فروشی‌ها و سوغات فروشی‌های شهرهای دیگر نیز هست.

شیرینی پنجره‌ای را باید در خانه تهیه کرده باشید، یک شیرینی ساده که از مواد اولیه ابتدایی تهیه شده که در هر آشپزخانه‌ای یافت می‌شود، اما در مقابل بسیار خوشمزه بوده و ماندگاری آن نیز بالا است. در استان یزد به شیرینی پنجره‌ای، نان منقا نیز گفته می‌شود. علت نام‌گذاری این شیرینی، نوع قالبی است که برای تهیه آن استفاده می‌شود و شبیه پنجره است.

شیرینی پنجره ای یزدی

سوهان آردی و سوهان خانی از جمله انواع سوهان‌های مخصوصی هستند که در استان یزد تولید می‌شوند. همه ما استان قم را با محبوب‌ترین سوغات آن یعنی سوهان می‌شناسیم اما آنچه که در استان یزد تولید می‌شود بسیار متفاوت بوده و طعم بسیار لذیذی دارد.

انواع لوز در استان‌های دیگری نیز تولید می‌شود اما محبوب‌ترین آن‌ها مخصوص استان یزد است. لوز معمولاً در طعم‌ها و رنگ‌های متنوعی تهیه می‌شود که شامل لوز بادامی، لوز بیدمشک، لوز نارگیلی و لوز پسته‌ای است.

از دیگر سوغاتی‌های شهر یزد می‌توان به نان برنجی، نقل یزدی و باقلوا اشاره کرد. تمامی سوغات خوراکی که از آن‌ها نام بردیم تقریباً جزو محصولاتی هستند که ماندگاری بالایی داشته و در نتیجه می‌توانید آن‌ها را برای حداقل 2 هفته در خانه نگهداری کنید.

تا اینجای مطلب با محبوب‌ترین سوغات خوراکی یزد آشنا شدید، اما چالش اصلی اینجاست که گاهی امکان خرید سوغات یزد در تهران آن هم در فروشگاه‌های سطح شهر وجود ندارد. به این مفهوم که شما وقت و انرژی خود را صرف مراجعه حضوری به یک فروشگاه می‌کنید اما نمی‌توانید آنچه که باب میل‌تان است را خریداری کنید. علت اصلی این امر کامل نبودن سبد محصولات فروشگاه‌های مختلف است. اما اگر در عصر یک روز دلنشین هوس خوردن یکی از انواع شیرینی سوغات یزد را داشته باشید به نظرتان بهترین راه‌حل چیست؟ چطور می‌توانید بدون مراجعه حضوری، سوغات خوراکی یا صنایع دستی ایران را خریداری کنید؟

خرید آنلاین سوغات خوراکی و صنایع دستی ایران

خرید آنلاین صنایع دستی(https://vocheri.com/) و سوغات خوراکی استان‌های مختلف یکی از روش‌هایی است که می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن محصول مورد نظرتان را خریداری کرده و تحویل بگیرید. تمام محصولاتی که در این مطلب به آن‌ها اشاره کردیم و همچنین برترین صنایع دستی استان یزد شامل قالی، زیلو، انواع پارچه ترمه، سفال و سرامیک، گیوه و کاسه‌های قلمزنی، از جمله محصولاتی هستند که در سایت وچری عرضه می‌شوند. خرید سوغاتی از سایت وچری نه تنها بهترین راه‌حل برای چالش این روزهای محدودیت سفر است، بلکه شرایطی فراهم شده تا بتوانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن، مرغوبترین و باکیفیت‌ترین انواع سوغات خوراکی و صنایع دستی ایران را خریداری کنید. بنابراین خرید صنایع دستی و سوغات یزد در تهران دیگر برای شما یک دغدغه نخواهد بود.

منبع: آفتاب 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 15
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 9
  • بازدید امروز : 4
  • باردید دیروز : 6
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 22
  • بازدید ماه : 114
  • بازدید سال : 1,162
  • بازدید کلی : 4,999